Episodul 2: Managementul Performanțelor în Companiile din România
„Plăcerea în activitate pune perfecțiune în muncă” – Aristotel
Cel de-al doilea episod din seria Let’s Talk Business, s-a desfășurat pe 27 martie 2014. Întâlnirea a fost foarte interesantă, studenții au aflat despre apariția și administrarea riscurilor și posibilitățile de a face performanță în România, indiferent de domeniul în care aceștia vor să activeze. Mai mult, tinerii au primit sfaturi de la invitații: Simona Soare, Lector Dr., Academia Britanică de Afaceri și Comunicare și Răzvan Drăgoi, Training Manager la Fan Courier.
În ceea ce privește managementul riscurilor, persoanele prezente au avut posibilitatea de a afla ce trebuie să facă în momentul în care, având o afacere, , apare un risc, de ce anume apare acesta și modalitatea în care „problema” poate fi gestionată. Oare riscul este întotdeauna ceva nefast pentru activitatea pe care o desfășori? Ei bine! Invitații au oferit explicații cu privire la posibilitatea și modalitatea în care o astfel de amenințare poate fi transformată într-o oportunitate. Prin urmare, un adevărat strateg caută să transforme dezavantajele în avantaje. Totodată, studenții au aflat că între incertitudine și risc, există într-adevăr o diferență, și anume: riscul reprezintă o problemă „palpabilă”, pe când, incertitudinea pune aceeași problemă într-o zonă „cețoasă”. Simona a explicat studenților că unul dintre cele mai importante instrumente pentru manevrarea dezavantajelor este adoptarea unui plan de management al riscurilor. Acesta este structurat în trei etape, cuprinzând următoarele date: identificarea riscurilor, informații generale despre riscuri, probabilitatea de apariție și soluțiile propuse pentru eliminarea și combaterea problemei respective. În altă ordine de idei, acest plan poate fi adaptat la diferite situații, important e să se țină evidența problemelor și a soluțiilor pentru eliminarea riscurilor.
Partea a doua din conferință, a adus în discuție un subiect interesant și de actualitate ce a fost dezbătut cu mult interes, și anume: managementul performanței. Răzvan Drăgoi le-a prezentat tinerilor evoluția performanței. Totodată, a punctat faptul că, dacă în trecut performanța se traducea prin productivitate sau profit, de exemplu, acum, începe să prindă contur ideea de preocupare ridicată și în egală măsură pentru: angajații companiei, procesele din interiorul firmei, partea financiară și clienții. De menționat este faptul că neglijând una din cele patru componente, celelalte vor avea de suferit, deoarece toate sunt privite ca un tot unitar – una nu poate funcționa fără cealaltă. Discursul lui Răzvan a continuat cu prezentarea companiei Fan Courier, modalitatea în care aceasta a fost înființată și, de asemenea, împărtășirea experienței lui cu tinerii prezenți. Cine este de fapt acest Răzvan Drăgoi? Este o persoană care s-a adaptat întotdeauna la mediul în care activa și care a învățat din greșelile făcute, aspect ce este foarte important în dezvoltarea armonioasă a fiecăruia dintre noi. Inițial, Rǎzvan a lucrat 6 ani în compania AVON, unde a ajuns director regional de vânzări. Incepând din anul 2005, Rǎzvan lucreazǎ în compania Fan Courier ca şi Training Manager; din punctul lui de vedere a fosto schimbare la 180 de grade a domeniului de activitate, de la produse de îngrijire la curierat rapid. Totuşi, acest lucru nu a reprezentat un impediment, deoarece s-a adaptat cu ușurință și, mai mult decât atât, lucrul cu oamenii este ceva ce adoră să-l facă.
Răzvan i-a sfătuit pe tinerii prezenți în sală că e foarte important ca în viață (nu doar în carieră) să-ți setezi anumite obiective și nu dorințe. De ce este acest aspect foarte important? Întrucât permite persoanei în cauză să cunoască foarte clar ce anume dorește să facă în viitor. Spre exemplu: „Vreau ca în septembrie 2014 să mă angajez la Fan Courier pe un post de relații cu clienții”, acesta din urmă, este un obiectiv bine stabilit, pe când, „Mi-aș dori să mă angajez” este doar o simplă dorință. Tocmai de aceea este imperios necesar să știm foarte clar ceea ce vrem și când vrem să se întâmple.
Vrei să devii mai bun? Nu mai sta pe gânduri și vino la conferința următoare pe data de 08 mai 2014 unde ai posibilitatea de a dezbate teme de actualitate și de a discuta cu oameni de succes cu vastă experiență în mediul de business.
Pentru mai multe detalii, urmăriți pagina de facebook: Let’s Talk Business.